Rubriky
Online

SEO ako významný marketingový nástroj

 Je dosť pravdepodobné, že ak váš web alebo e-shop doposiaľ nepodstúpil optimalizáciu pre vyhľadávače, prichádza o podstatnú časť návštevnosti. Návštevnosti, ktorá mohla prichádzať z jeho vyššieho a viditeľnejšieho miesta v organických výsledkoch hľadania, ktoré svojim užívateľom poskytuje napr. Google.

Prioritou optimalizácie je teda dostať váš web na vyššie miesto v organických výsledkoch, čo sú užívateľom poskytované ako najviac relevantné k ich hľadaným výrazom a kľúčovým slovám. Aby sa ale dosiahol takýto výsledok, musí sa pracovať s rôznymi nástrojmi. K ním sa radia vlastne známe marketingové nástroje ako napríklad linkbuilding a copywriting.

  • Lingubilding predstavuje doslova „budovanie spätných odkazov“, zatiaľ čo copywriting sa zameriava na písanie reklamných, PR a seo článkov.

podnikateľ, seo

Význam reklamných spočíva už v ich prídavnom mene, ich cieľom je pohnúť čitateľa ku konverzii. PR (Public Relations) zasa majú za úlohu budovať vzťahy s verejnosťou a mať skôr informatívnu charakteristiku. Sú skôr všeobecné, ale čitateľovi poskytujú potrebné znalosti o dotyčných službách či produktoch. Oba typy článkov sú zároveň populárnym nástrojom a vlastne základom vašej reklamnej kampane.

Seo články sa zasa zameriavajú primárne na svoju formu, ktorá musí byť vyhovujúca hlavne pre vyhľadávače. Majú jasnú schému, vďaka ktorej spĺňajú kritériá „googlebotov“ a výrazne posilňujú postavenie vašej stránky v organických výsledkoch, resp. zlepšujú jej súčasnú pozíciu.

Seo Google

A práve tým, že sa váš web v vďaka seo optimalizácii dostane na poprednú priečku, vznikne jeho efektívny kontakt so záujemcami, ktorí hľadajú konkrétne kľúčové slová, čo sa nachádzajú aj vo vašom obsahu, resp. v ponuke tohto webu. Nájdu si vás preto primárne ľudia, čo o túto ponuku alebo obsah vedia prejaviť úprimný záujem. Takýmto spôsobom sa preto výborne získava cielene na skupinu potenciálnych zákazníkov.

  • Na rozdiel od platených reklám sa za  pozíciu v organických výsledkoch neplatí a dokážete z nej ťažiť aj mesiace po ukončení optimalizácie.